REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO DLATWOJEGOPIEKNA.PL
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy „Dla Twojego Piękna”, działający pod adresem: dlatwojegopiekna.pl, prowadzony jest przez Agnieszkę Fabijańską, z siedzibą przy ul. Gustawa Morcinka 15/3, 57-300 Kłodzko, NIP: 8831782452.
- Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym „Dla Twojego Piękna”, w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem sklepu, tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez konsumenta.
- W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.).
- Regulamin skierowany jest do wszystkich klientów sklepu. Każdy klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu przed dokonaniem zakupu.
- Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
- Każdy klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem w dowolnym momencie, klikając na stronie sklepu w hiperlink „Regulamin Sklepu”. Regulamin można również pobrać i wydrukować.
- Wszystkie informacje na stronie internetowej sklepu odnoszące się do produktów (w tym ceny) nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 tej ustawy. Klient składając zamówienie, składa ofertę kupna wybranego towaru za cenę i na warunkach określonych w opisie.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
- ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
- ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
2. DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
- Regulamin – niniejszy zbiór zasad dotyczących korzystania z usług sklepu przez klientów.
- Konsument – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, która dokonuje zakupu niezwiązanego bezpośrednio z tą działalnością i korzysta z ochrony przewidzianej dla konsumentów.
- Klient – każda osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13 lat (za zgodą przedstawiciela ustawowego), osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, która korzysta z usług świadczonych przez sklep.
- Formularz zamówienia – usługa dostępna na stronie internetowej sklepu, za pomocą której klient może dokonać zakupu poprzez dodanie towarów do koszyka oraz określenie warunków umowy, takich jak sposób dostawy i płatności.
- Koszyk – element sklepu, w którym widoczne są wybrane przez klienta towary oraz możliwość modyfikacji zamówienia, w tym ilości produktów.
- Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem dlatwojegopiekna.pl, prowadzony przez sprzedawcę, za pośrednictwem którego klient może nabyć towary.
- Sprzedawca – Agnieszka Fabijańska, prowadząca działalność gospodarczą pod adresem ul. Gustawa Morcinka 15/3, 57-300 Kłodzko, NIP: 8831782452.
- Towar – rzecz ruchoma, będąca przedmiotem sprzedaży w sklepie, której szczegółowe warunki określa formularz zamówienia.
3. PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Warunkiem korzystania ze sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie, klient akceptuje treść Regulaminu.
- Klient może złożyć zamówienie za pomocą formularza zamówienia na stronie sklepu lub wysyłając wiadomość e-mail na adres: agnieszka.nuskin@gmail.com. Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Po złożeniu zamówienia klient otrzyma potwierdzenie zamówienia na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
- Realizacja zamówienia rozpoczyna się: a) w przypadku zamówień z płatnością przy odbiorze – następnego dnia roboczego po potwierdzeniu zamówienia; b) w przypadku zamówień z płatnością przelewem – po zaksięgowaniu wpłaty na koncie sklepu.
- Zamówienia są realizowane w dni robocze, od poniedziałku do piątku. Zamówienia złożone w soboty, niedziele lub święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów oraz wprowadzania nowych produktów do oferty.
4. DOSTAWA I KOSZTY TRANSPORTU
- Zamówienia są realizowane za pośrednictwem kuriera na adres podany w zamówieniu lub do najbliższego punktu odbioru przesyłek.
- Czas realizacji zamówienia wynosi zazwyczaj 3-5 dni roboczych. Na czas ten składa się kompletowanie produktów oraz czas dostawy.
- Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki przy odbiorze. W przypadku uszkodzenia przesyłki należy sporządzić protokół szkody w obecności kuriera.
5. REALIZACJA PŁATNOŚCI
- Dostępne formy płatności:
a) przelewem na rachunek bankowy – MBank PL 30 11402004 0000 3902 8107 7737. W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.;
b) Paynow – szybkie płatności online;
c) BLIK – płatności mobilne. - W przypadku płatności przelewem, klient zobowiązany jest dokonania wpłaty na wskazany rachunek bankowy w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania potwierdzenia złożenia zamówienia. W przypadku braku płatności w tym terminie, zamówienie zostanie anulowane.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne dodatkowe koszty wynikające z prowizji bankowych, opłat za przewalutowanie lub innych kosztów związanych z realizacją płatności międzynarodowych.
- Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
6. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres:
- Agnieszka Fabijańska
- ul. Gustawa Morcinka 15/3
- 57-300 Kłodzko
- NIP: 8831782452
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz nie udostępnił mu wzoru formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument powinien obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
- Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu, poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
- Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności – od dnia, w którym Konsument (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży m.in., w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
7. Reklamacje
- W przypadku stwierdzenia wad towaru, Klient ma prawo zgłosić reklamację.
- Reklamacje można zgłaszać drogą mailową na adres: agnieszka.nuskin@gmail.com lub listownie na adres: ul. Gustawa Morcinka 15/3, 57-300 Kłodzko.
- Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni od daty ich otrzymania.
- Klient zostanie poinformowany o sposobie załatwienia reklamacji drogą mailową.
- W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca prześle Klientowi nowe urządzenie na wybrany adres.
8. RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi Elektronicznej jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu.
- Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
9. WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w § 9 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
- Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
- Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Załącznik
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)