Regulamin sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO DLATWOJEGOPIEKNA.PL

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep internetowy „Dla Twojego Piękna”, działający pod adresem: dlatwojegopiekna.pl, prowadzony jest przez Agnieszkę Fabijańską, z siedzibą przy ul. Gustawa Morcinka 15/3, 57-300 Kłodzko, NIP: 8831782452.
  2. Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym „Dla Twojego Piękna”, w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem sklepu, tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez konsumenta.
  3. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.).
  4. Regulamin skierowany jest do wszystkich klientów sklepu. Każdy klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu przed dokonaniem zakupu.
  5. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
  6. Każdy klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem w dowolnym momencie, klikając na stronie sklepu w hiperlink „Regulamin Sklepu”. Regulamin można również pobrać i wydrukować.
  7. Wszystkie informacje na stronie internetowej sklepu odnoszące się do produktów (w tym ceny) nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy w myśl art. 71 tej ustawy. Klient składając zamówienie, składa ofertę kupna wybranego towaru za cenę i na warunkach określonych w opisie.
  8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
    1. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
    2. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
    3. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
    4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

2. DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

  1. Regulamin – niniejszy zbiór zasad dotyczących korzystania z usług sklepu przez klientów.
  2. Konsument – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  3. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, która dokonuje zakupu niezwiązanego bezpośrednio z tą działalnością i korzysta z ochrony przewidzianej dla konsumentów.
  4. Klient – każda osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13 lat (za zgodą przedstawiciela ustawowego), osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, która korzysta z usług świadczonych przez sklep.
  5. Formularz zamówienia – usługa dostępna na stronie internetowej sklepu, za pomocą której klient może dokonać zakupu poprzez dodanie towarów do koszyka oraz określenie warunków umowy, takich jak sposób dostawy i płatności.
  6. Koszyk – element sklepu, w którym widoczne są wybrane przez klienta towary oraz możliwość modyfikacji zamówienia, w tym ilości produktów.
  7. Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem dlatwojegopiekna.pl, prowadzony przez sprzedawcę, za pośrednictwem którego klient może nabyć towary.
  8. Sprzedawca – Agnieszka Fabijańska, prowadząca działalność gospodarczą pod adresem ul. Gustawa Morcinka 15/3, 57-300 Kłodzko, NIP: 8831782452.
  9. Towar – rzecz ruchoma, będąca przedmiotem sprzedaży w sklepie, której szczegółowe warunki określa formularz zamówienia.

3. PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

  1. Warunkiem korzystania ze sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie, klient akceptuje treść Regulaminu.
  2. Klient może złożyć zamówienie za pomocą formularza zamówienia na stronie sklepu lub wysyłając wiadomość e-mail na adres: agnieszka.nuskin@gmail.com. Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  3. Po złożeniu zamówienia klient otrzyma potwierdzenie zamówienia na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
  4. Realizacja zamówienia rozpoczyna się: a) w przypadku zamówień z płatnością przy odbiorze – następnego dnia roboczego po potwierdzeniu zamówienia; b) w przypadku zamówień z płatnością przelewem – po zaksięgowaniu wpłaty na koncie sklepu.
  5. Zamówienia są realizowane w dni robocze, od poniedziałku do piątku. Zamówienia złożone w soboty, niedziele lub święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów oraz wprowadzania nowych produktów do oferty.

4. DOSTAWA I KOSZTY TRANSPORTU

  1. Zamówienia są realizowane za pośrednictwem kuriera na adres podany w zamówieniu lub do najbliższego punktu odbioru przesyłek.
  2. Czas realizacji zamówienia wynosi zazwyczaj 3-5 dni roboczych. Na czas ten składa się kompletowanie produktów oraz czas dostawy.
  3. Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki przy odbiorze. W przypadku uszkodzenia przesyłki należy sporządzić protokół szkody w obecności kuriera.

5. REALIZACJA PŁATNOŚCI

  1. Dostępne formy płatności:
    a) przelewem na rachunek bankowy – MBank PL 30 11402004 0000 3902 8107 7737. W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.;
    b) Paynow – szybkie płatności online;
    c) BLIK – płatności mobilne.
  2. W przypadku płatności przelewem, klient zobowiązany jest dokonania wpłaty na wskazany rachunek bankowy w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania potwierdzenia złożenia zamówienia. W przypadku braku płatności w tym terminie, zamówienie zostanie anulowane.
  3. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne dodatkowe koszty wynikające z prowizji bankowych, opłat za przewalutowanie lub innych kosztów związanych z realizacją płatności międzynarodowych.
  4. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.

6. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
  2. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres:
    • Agnieszka Fabijańska
    • ul. Gustawa Morcinka 15/3
    • 57-300 Kłodzko
    • NIP: 8831782452
  3. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz nie udostępnił mu wzoru formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument powinien obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
  4. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
  5. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu, poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  6. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  7. Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
  8. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności – od dnia, w którym Konsument (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie.
  9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży m.in., w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  10. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.

7. Reklamacje

  1. W przypadku stwierdzenia wad towaru, Klient ma prawo zgłosić reklamację.
  2. Reklamacje można zgłaszać drogą mailową na adres: agnieszka.nuskin@gmail.com lub listownie na adres: ul. Gustawa Morcinka 15/3, 57-300 Kłodzko.
  3. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni od daty ich otrzymania.
  4. Klient zostanie poinformowany o sposobie załatwienia reklamacji drogą mailową.
  5. W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca prześle Klientowi nowe urządzenie na wybrany adres.

8. RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi Elektronicznej jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu.
  2. Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
  3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.

9. WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w § 9 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
  2. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
  3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
    1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
    2. dostęp do poczty elektronicznej,
    3. przeglądarka internetowa,
    4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
  4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
  5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
  6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
  2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
  4. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
  5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
  6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Załącznik

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)